“Kalau Allah tarik nyαwa aku hari itu, mαti katak!” – Azhan Rani Dedαh Sesuatu Yg Ramai Tak Tahu!

SUSULAN pelakon Wafariena Roslan meluahkan rasa terk.ilan terhadap sebuah produksi drama yang mengabaikan ke.ajika.nnya selepas dipaksa melakukan ak.si lagak ng.eri sehingga ce.d.era, aktor Azhan Rani turut berkongsi pernah men.galami pengalaman sama.

Azhan, 45, berkata, dia juga pernah diabaikan selepas terli.bat dalam kem.ala.ngan jalan raya ketika ber.gegas ke lokasi penggambaran selepas mendapat arahan produksi ekoran terdapat pelakon lain tidak dapat hadir.

“Bukan nak ungkit, sekadar kongsi kes aku kemalangan dulu. Aku dikerahkan me.nge.jut datang ke set penggambaran kononnya ada pelakon yang patut datang waktu itu, tidak dapat hadir.

“Takdir Allah, waktu tengah hari aku tergolek kema.lan.gan. Masa itu aku minta orang di situ ambil telefon dan buat panggilan video untuk beritahu produksi aku kem.alanga.n.

azhan rani 2

Azhan harap ada cara untuk bela nasib penggiat seni yang terlibat dalam kemalangan.

“Ada wakil produksi datang ke unit ke.ce.masan dan telefon sahabat, Beto Kusyairy serta Tisha Shahar untuk uruskan aku.

“Dia (produksi) bantu carikan towing motor dan sahabat aku yang bayar kos tersebut. Itu sahaja daripada produksi untuk aku,” katanya.

Azhan berkongsi kisah tersebut menerusi hantaran di laman Instagram miliknya pada Isnin.

Dak.wa Azhan, sepanjang lapan hari menerima rawatan di hospital, tiada seorang pun wakil produksi berkenaan datang menziarahinya.

“Selain telefon sebelum aku dibe.dah, nak beritahu watak digantikan dengan orang lain. Ada juga sekali dua telefon dan mesej tanya khabar beri kata-kata semangat selain hantar sebakul buah-buahan ke hospital.

Kalau Allah tarik nyawa aku hari itu, mati katak je lah. Kemudian korang baca postinng belangsungkawa Azhan Rani

AZHAN RANI

PELAKON

“Namun lapan hari di hospital dan berapa lama proses pemulihan di rumah, tiada seorang pun wakil produksi datang menjenguk. Iyalah, yang lebih penting cerita itu siap, bukan nyawa aku,” jelasnya.

Sementara itu, Azhan berkata, keja.dian menimpanya itu seolah-olah nyawa sebagai seorang pelakon tidak penting berbanding kerja-kerja menyiapkan sebuah drama atau filem.

Justeru itu kata pelakon drama Nur ini, keadaan itu perlu berubah dan perlu ada penambahbaikkan bagi membela nasib mana-mana golongan seni yang senasib sepertinya.

azhan rani 3

Azhan sebelum ini berkongsi terl.ibat dalam satu kemalangan pada Januari lalu.

“Kalau Allah tar.ik nyawa aku hari itu, ma.ti katak. Kemudian korang baca posting belangsungkawa Azhan Rani.

“Nasib aku mungkin baik sikit sebab ada insurans sendiri. Pemb.ed.ahan sampai ulang-alik buat fisioterapi lebih RM50,000 kosnya. Tutup mata sebab ada insurans.

“Terfikir pula kalau kru dan pekerja belakang tabir, siapa yang akan bela nasib mereka? Sama-sama kita perbaiki,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

About admin blog

Check Also

“Perempuan cantik memang selalu kena fítnαh..”- Azhar Sulaiman mula bersuara ísu Isu Sophia Albarakbah!

Sejak akhir-akhir ini industri hiburan sekali lagi dike.jut.kan dengan satu kisah pendedahan oleh Bella Astillah …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *