“Bukan Saya Yang Jutawan, Tapi Allah Adalah Jutawan”

Bulan lalu, hangat diperkatakan artikel dari sebuah portal mendedahkan pelakon Datuk Adi Putra memiliki kekayaan sebanyak AS$5 juta (RM21.9 juta).

Memetik mStar Online, pelakon berusia 41 tahun itu berkata beliau enggan digelar sebagai seorang jutawan meskipun sudah berjaya dalam dunia perniagaan

Wang ringgit samalah seperti sehelai kertas. Kalau dikoy4kkan ia sudah tidak bernilai. Bukan saya yang jutawan tapi Allah ada jutawan sebenarnya.

“Kalau ada yang kata saya jutawan, saya berterima kasih. Namun saya minta janganlah panggil saya dengan gelaran sebegitu,” katanya.

Mengulas mengenai filem Mat Kilau yang dilakonkannya kini meraih kutipan tertinggi, Adi berkata ianya satu lembaran baru dalam industri perfileman negara.

Lakonannya dalam filem tersebut mendapat pujian, Adi mengakui bimbang sekiranya hanyut dengan pujian dan sentiasa berpegang dengan lima rukun Islam sebagai pelindung diri dari sifat riyak.

“Setiap pujian itu ada ujiannya juga. Saya takut lupa diri apabila filem ini menjadi fenomena. Justeru apa yang ada sekarang ini amat saya syukuri.

“Rukun Islam sentiasa menjadi prinsip hidupa saya kerana di dalamnya sudah ada syahadah sebagai satu pengakuan kita sebagai seorang Muslim. Kalau berpegang kepadanya, Allah akan sentiasa menjaga kita,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: https://www.rotikaya.com/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

About admin blog

Check Also

“Perempuan cantik memang selalu kena fítnαh..”- Azhar Sulaiman mula bersuara ísu Isu Sophia Albarakbah!

Sejak akhir-akhir ini industri hiburan sekali lagi dike.jut.kan dengan satu kisah pendedahan oleh Bella Astillah …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *